Pl  |  Eng
Festiwalowe Studio Internetowe


Spektakle polskie

    „A niech to czykolada!” Teatr Baj (Warszawa)
„Brzdęk i Dźwięk” Teatr Baj Pomorski (Toruń)
„Dzień dziecka” Teatr Rampa (Warszawa)
„Dziób w dziób” Teatr Animacji (Poznań)
„Król Maciuś I” Teatr Lalka (Warszawa)
„Król Maciuś Pierwszy” Teatr Lalek Banialuka (Bielsko-Biała)
„Lulajki i wyliczanki – koncert” Teatr ATOFRI (Poznań)
„Piekło-Niebo” Wrocławski Teatr Lalek (Wrocław)
„Ronja,córka zbójnika” Teatr Pinokio (Łódź)
„Różowy gość” Teatr Guliwer (Warszawa)
„Traktat o wykradaniu owoców” Teatr Guliwer (Warszawa)
„Żabka”Teatr Animacji (Poznań)

„A niech to czykolada!” Teatr Baj (Warszawa)

www.teatrbaj.pl

dyrektor  teatru:  Ewa Piotrowska
autor:  Paweł Beręsewicz
adaptacja:  Roksana Jędrzejewska-Wróbel
reżyseria:  Ewa Piotrowska
scenografia:  Katarzyna Proniewska-Mazurek
oprawa muzyczna Wojciech Błażejczyk
ruch sceniczny :  Izabella Borkowska
projekcje multimedialne Ireneusz Maciejewski
reżyseria światłaMirosław Poznański
obsada: Andrzej Bocian, Malwina Czekaj, Marta Gryko-Sokołowska, Marcin Płuszka, Robert Płuszka, Marek Zimakiewicz

premiera  3 grudnia 2016
dla widzów od 8 lat
czas trwania spektaklu: 90 min.

Co było pierwsze – kapelusz czy magik? Czy magia w ogóle istnieje, czy też to tylko zwykłe sztuczki? Co ma wspólnego Ole z Bombalinim? Do kogo należy Wielka Dłoń zjawiająca się regularnie w coraz bogatszej Zylirii? I czy Zyliria nie jest już wystarczająco bogata? Kim jest tajemniczy Dundolf? Czy czykolada i czekolada to to samo? Czy można siedzieć w więzieniu za niewinność? Mnóstwo pytań, żadnych odpowiedzi. A może… Może Wam uda się je znaleźć? Zapraszamy!
Info – teatr

A niech to czykolada! Ewy Piotrowskiej na podstawie książki Pawła Beręsewicza to spektakl będący jedną wielką tajemnicą, zarówno dla dzieci, jak i dla ich rodziców; to przedstawienie o magii, jej różnych odcieniach i wymiarach. Eksplorowanie tych sekretnych rejonów na scenie odbywa się w bardzo atrakcyjnej wizualnie formie plastycznej i w świetnym wykonaniu aktorskim – zarówno w warstwie animacyjnej, jak i wokalno tanecznej.

Wiesław Kowalski – Teatr dla Was

 

„Brzdęk i Dźwięk” Teatr Baj Pomorski (Toruń)


www.bajpomorski.art.pl

dyrektor: Zbigniew Lisowski
autor: Katarzyna Kawalec
reżyseria: Katarzyna Kawalec
scenografia: Areta Puchalska
oprawa muzyczna: Radosław Bolewski
wizualizacje: Dawid Okoński
obsada:  Krzysztof Grzęda, Krzysztof Parda, Marta Parfieniuk-Białowicz, Edyta Soboczyńska

premiera 22 czerwca 2014
dla widzów od +1 roku
czas trwania spektaklu: 45 min.

Bohaterowie opowieści o słuchaniu i słyszeniu – Dźwięk, Brzdęk, Balerina i Maestro - zapraszają naj-najmłodszych widzów w fantastyczną podróż do świata muzyki. Za nietypowy wehikuł posłuży nam czarodziejski stragan, za pomocą którego odwiedzimy teatr, morze, las, ogród, a nawet księżyc! Razem z Brzdękiem dzieci mogą wydobywać dźwięki z przedmiotów, które tylko pozornie nie są instrumentami, jak choćby piszczałka z folii czy bębenek z doniczki. Dzięki temu rodzice naj-najów zdobędą nowe inspiracje do wspólnych zabaw w domu przy użyciu najprostszych środków. Przedstawienie nauczy dzieci kojarzyć odgłosy ze zjawiskami, sytuacjami i przedmiotami, z jakimi można zetknąć się poza teatrem.
Przedstawienie Brzdęk i Dźwięk w całości opiera się na pracy z dźwiękiem i muzyką. Rytmiczne utwory (wyliczanki, szepty, proste piosenki, nazywanie świata poprzez wyrazy dźwiękonaśladowcze) oraz gra na instrumentach budują wyjątkową muzyczną atmosferę spektaklu.
Info – teatr

 

„Dzień dziecka” Teatr Rampa (Warszawa)


www.teatr-rampa.pl

dyrektor teatru:  Witold Olejarz
autor:  Tomasz Jachimek
teksty piosenek:  Tomasz Jachimek
reżyseria:  Jerzy Jan Połoński
scenografia:  Marika Wojciechowska
muzyka:  Marcin Partyka
choreografia:  Jarosław Staniek
obsada:  Kamila Boruta, Małgorzata Duda Kozera, Maciej Gąsiorek, Dominika Łakomska, Konrad Marszałek, Brygida Turowska

premiera  9 wrzesnia 2016
dla widzów od 6 lat
czas trwania spektaklu: 60 min.

Wiecznie zapracowany Pan Dyrektor nie ma czasu dla swojej córki. Na skutek głośno wypowiedzianego życzenia znowu staje się dzieckiem a jego powrót do szkoły wywołuje szereg komicznych sytuacji. Okazuje się, że w szkole wcale nie jest tak łatwo i przyjemnie, jakby się dorosłym wydawało. Jak może wyglądać nieświąteczny Dzień dziecka i czy Paulinka pomoże przejść przez niego swojemu tacie?
info- teatr


„Charakterystyczne poczucie humoru Jachimka, wraz z jego niekwestionowaną inteligencją w oglądzie świata, w rampowym Dniu Dziecka pozwala młodej publiczności uruchomić nawet najbardziej skryte rejony dziecięcej wyobraźni i wrażliwości. Przy tym nie traktuje się wyraźnie też eksponowanych w widowisku celów dydaktyczno-wychowawczych w sposób łopatologiczny, ale za pomocą oryginalnego języka pełnego niecodziennych i uszczypliwych skojarzeń zawsze humorystycznie spointowanych i jeśli ośmieszających to z subtelnym wdziękiem.”


Wiesław Kowalski  
„TEATR DLA WAS”

 

„Dziób w dziób” Teatr Animacji (Poznań)

www.teatranimacji.pl

dyrektor: Piotr Klimek
autor: Malina Prześluga
reżyseria: Ireneusz Maciejewski
scenografia: Robert Romanowicz
muzyka: Łukasz Pospieszalski
obsada: Marcin Chomicki, Magdalena Dehr, Igor Fijałkowski, Marcel Górnicki, Aleksandra Leszczyńska, Artur Romański

premiera 17 kwietnia 2016
dla widzów od 4 lat
czas trwania spektaklu: 75 min

Każdym miejskim podwórkiem rządzi jakaś Banda gołębi. Waleczne, odważne, honorowe, co chwila wznoszą dumne okrzyki. Przerywają tylko wtedy, gdy ktoś sypnie bułką... Albo gdy na rewir wkroczy ich odwieczny wróg - kot. I właśnie kot rozbił Bandę Zbigniewa. Pożarł gołębia Janusza. Nikt tego nie widział. Ale gołębie nie potrzebują dowodów, by się zemścić. Na szczęście w odpowiednim momencie na podwórko wkracza Przemek. Słabeusz bez własnej Zgrai. Nigdzie nie pasuje i nie ma prawa głosu. A jednak jego dobre serce i wiara w ptaki pozwalają mu uchronić Bandę przed katastrofą i dociec prawdy.
info- teatr

Co może się wydarzyć, kiedy schematyczne życie dumnej gołębiej Bandy zostanie niespodziewanie zakłócone? I co, jeśli „tym złym” nie okaże się odwieczny wróg – kot, a odrzucony przez własną Zgraję wróbelek przejawi pokłady honoru i męstwa, o których nie jeden gołąb mógł tylko śnić? Otóż, wydarzyć się tu może piękna historia o przyjaźni, przełamywaniu barier i odkrywaniu tego, co w życiu najważniejsze.

Marta Wojciechowska,
swiatkultury.pl


 

 

„Król Maciuś I” Teatr Lalka (Warszawa)

www.teatrlalka.pl/

dyrektor:  Jarosław Kilian
autor: Janusz Korczak
adaptacja, dramaturgia: Martyna Lechman
reżyseria:  Daria Kopiec
scenografia:  Matylda Kotlińska
muzyka: Adam Świtała
choreografia: Jacek Owczarek
obsada: Rafał Derkacz (gośc.), Beata Duda-Perzyna, Grzegorz Feluś, Aneta Harasimczuk, Wojciech Pałęcki, Olga Ryl-Krystianowska

premiera  14 października 2017
dla widzów od 7 lat
czas trwania spektaklu: 70 min.

Jak to się dzieje, że dziecko bywa dojrzalsze i bardziej przenikliwe niż niejeden dorosły? Jak to możliwe, że dorosły okazuje się często bezradny wobec spraw, którym powinien stawić czoła? Baśń o małym chłopcu, który nie miał czasu na zabawę, bo przyszło mu rządzić krajem. Korczak kieruje tyleż do dzieci, co do dorosłych. I traktuje ich z jednakową powagą. Stawia pytania o sprawiedliwość, szczerość i tolerancję wobec drugiego człowieka. Te pytania, przypomniane po latach na scenie, brzmią niezwykle współcześnie.
info - teatr

Kiedy cały świat wydaje się być ułożony w perfekcyjny labirynt nakazów i zakazów, każdemu zaczyna brakować przestrzeni. Świat, w którym nie ma różnic pomiędzy dorosłym a dzieckiem, staje się ponury i bezbarwny. Świat, w którym nie ma czasu na zabawę jest nie do zniesienia. A właśnie w takim świecie przyszło żyć Maciusiowi, jednemu z najmłodszych królów w historii całego świata. Nawet królowi trudno znosić samotność. Maciuś zaczyna obserwować otaczający go świat i wyciągać wnioski. Potrzebne są reformy! Świat zostaje wywrócony do góry nogami.
Daria Kopiec

 

„Król Maciuś Pierwszy” Teatr Lalek Banialuka im. Jerzego Zitzmana (Bielsko-Biała)

www.banialuka.pl

dyrektor:  Lucyna Kozień
autor: Janusz Korczak
adaptacja: Konrad Dworakowski
reżyseria:  Konrad Dworakowski
scenografia:  Marika Wojciechowska
muzyka: Piotr Klimek
ruch sceniczny: Anatoliy Ivanov
projekcje video: Michał Zielony
obsada:  Władysław Aniszewski, Mateusz Barta, Małgorzata Bulska, Konrad Ignatowski, Magdalena Obidowska, Ziemowit Ptaszkowski, Ryszard Sypniewski, Dagmara Włoszek

premiera  26 lutego 2017
dla widzów od 10 lat
czas trwania spektaklu: 65 min.

Niekonwencjonalna inscenizacja na motywach powieści Król Maciuś Pierwszy Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego jest próbą skonfrontowania klasycznej historii ze współczesnością. Budowana za pomocą obrazów opowieść o samotności dziecka wobec zadań, które są ponad jego siły, odbiega od tradycyjnego, opartego na fabule sposobu narracji. W spektaklu pada niewiele słów, mimo to widowisko podejmuje ważne i uniwersalne tematy: odpowiedzialności za siebie i innych, władzy, wojny, ale także relacji międzyludzkich, przyjażni i potrzeby bliskości.
Podobno ulubioną zabawą młodego Henryka Goldszmita (Janusza Korczaka) było układanie klocków. Możliwości jakie stwarzają te proste bryły są niekończącą się pożywką dla wyobrażni i twórczego myślenia. I właśnie takie formy stały się podstawą scenografii Mariki Wojciechowskiej. Animowane przez aktorów olbrzymie minimalistuczne bryły przybierają rozmaite funkcje.Twórcom przedstawienia udało się za pomocą kostiumu, gestu, ruchu obrazu i muzyki stworzyć pole gry dla wyobraźni widzów.
info - teatr

 

„Lulajki i wyliczanki – koncert” Teatr ATOFRI (Poznań)

www.teatratofri.pl

dyrekcja teatru:  Beata Bąblińska, Monika Kabacińska
obsada: Beata Bąblińska, Monika Kabacińska

dla widzów od +1 roku
czas trwania spektaklu: 45 min.

Kołysankowy koncert to muzyczne spotkanie dla dzieci i ich rodziców. Śpiewane lulajki to staropolskie pieśni z różnych regionów Polski. W nutę kołysankową wplecione są podwórkowe wyliczanki skomponowane przez Jacka Hałasa. Koncert - spektakl, jest wyjątkową okazją do wspólnego muzykowania i tańca. Śpiewają aktorki Teatru Atofri - Beata Bąblińska i Monika Kabacińska wraz z Jackiem Hałasem. Artyści stwarzają niezwykły świat muzycznych opowieści, którym towarzyszą kołysankowe animacje. Info - teatr

 

„Piekło-Niebo” Wrocławski Teatr Lalek (Wrocław)

www.teatrlalek.wroclaw.pl

dyrektor naczelny:  Janusz Jasiński
dyrektor artystyczny:  Jakub Krofta
autor:  Maria Wojtyszko
reżyseria:  Jakub Krofta
oprawa muzyczna:  Grzegorz Mazoń
choreografia:  Aneta Jankowska
reżyseria światła:  Damian Pawella
projekcje:  Jakub Lech
obsada:  Grzegorz Borowski, Jolanta Góralczyk, Krzysztof Grębski, Radosław Kasiukiewicz, Marek Koziarczyk, Agata Kucińska, Konrad Kujawski, Marta Kwiek, Anna Makowska-Kowalczyk, Patrycja Łacina-Miarka, Tomasz Maśląkowski, Grzegorz Mazoń, Sławomir Przepiórka, Edyta Skarżyńska

premiera  4 grudnia 2016
dla widzów od 7 lat
czas trwania spektaklu: 90 min.

PIEKŁO-NIEBO to baśniowe widowisko, którego akcja rozgrywa się między ziemią, niebem i piekłem. Główna bohaterka, mama siedmioletniego Tadzia – miłośnikom muzyki klubowej znana jako DJ Daje Radę – trafia do nieba. Szybko jednak uznaje, że jej czas na ziemi jeszcze się nie skończył i że za wszelką cenę musi wrócić na ziemię do swojego synka. Tę trochę wesołą a trochę smutną historię opowiada nam Tadzio, który po odejściu mamy schował się w szafie i nie chce z niej wyjść. PIEKŁO-NIEBO to spektakl o miłości i przemianach, które musimy zaakceptować, żeby żyć pełnią życia. A jednocześnie o kobiecej sile, buncie, niezgodzie na to, co przynosi nam los. I o tym, że matki zawsze dają radę.
info - teatr

Artyści Wrocławskiego Teatru Lalek stworzyli PIEKŁO-NIEBO, idealnie trafiając w gusta uczniów, ale także dorosłych. Żeby zainteresować małych widzów, poważne kwestie w zaświatach ukryli w niemal wirtualnej, atrakcyjnej dla dzieci rzeczywistości. A żeby nie zrazić ich dydaktyzmem, przemówili głosem ich rówieśnika, którego charakteryzuje odrobinę buntownicza postawa wobec dorosłych.

Maria Maczuga 
„Nowa siła krytyczna”

 

„Ronja,córka zbójnika” Teatr Pinokio (Łódź)

www.teatrpinokio.pl

dyrektor  teatru:  Konrad Dworakowski
autor: Astrid Lindgren
przekład:   Julita Grodek
adaptacja:   Alison Gregory
reżyseria:   Karolina Maciejaszek
scenografia:  Marika Wojciechowska
muzyka:  Piotr Klimek
obsada:  Łukasz Batko, Łukasz Bzura, Krzysztof Ciesielski, Danuta Kołaczek, Małgorzata Krawczenko, Żaneta Małkowska, Hanna Matusiak, Anna Sztuder-Mieszek, Natalia Wieciech, Ewa Wróblewska

premiera 27 lutego 2016
dla widzów od 7 lat
czas trwania spektaklu: 105 min.

Ronja, córka zbójnika to opowieść o miłości silniejszej niż wojna i o dzieciach mądrzejszych od dorosłych. Ronja i Birk – dziewczynka i chłopiec pochodzący z dwóch walczących ze sobą na śmierć i życie rodów zbójnickich – wbrew rodzicom stają się sobie bardzo bliscy. Para łobuzów buntuje się przeciwko światu dorosłych – rzeczywistości konfliktów, rozbojów i wzajemnej nienawiści. Astrid Lindgren, kultowa autorka literatury dziecięcej, przedstawia temat w sposób daleki od uproszczeń, zachęcając dzieci do zadawania pytań i myślenia wykraczającego poza schematy. Historia o epickim rozmachu, pełna przygód w lesie zamieszkałym przez dzikie stwory, ma formę zbójeckiej ballady łączącej teatr żywego planu z elementami teatru lalek. Spektakl – podobnie jak i powieść – stawia przed nami przeciwstawne pojęcia przyjaźni i wrogości, miłości i nienawiści, uczy przełamywania stereotypów, rozwiązywania konfliktów. Poszukania konstruktywnych rozwiązań w tym, co łączy, a nie dzieli.
info - teatr

 

„Różowy gość” Teatr Guliwer (Warszawa)


www.teatrguliwer.waw.pl

dyrektor:  Mirosław Korzeb
kierownik artystyczny: Robert Jarosz
autor: Maria Wojtyszko
reżyseria:  Jakub Krofta
scenografia:  Jakub Krofta
oprawa muzyczna:  Adam Świtała
reżyseria światła:  Damian Pawella
ruch sceniczny:  Aneta Jankowska
obsada: Damian Kamińśki, Tomasz Kowol, Izabella Kurażyńska, Elżbieta Pejko, Adam Wnuczko

premiera 7 maja 2017
dla widzów od 4 roku
czas trwania spektaklu: 60 min.

Różowy gość zjawia się niespodziewanie. Nagle, w środku nocy, w mieszkaniu rodziny zwyczajnej pojawia się On – różowy, duży, futrzany Gość. Wybudzone ze snu dzieci entuzjastycznie reagują na dziwacznego przybysza, który nie tłumaczy skąd przybywa i kim jest. Tak zaczyna się historia, która w groteskowy i humorystyczny sposób opowiada o rodzinnych relacjach, stereotypach i przyzwyczajeniach. Rodzinie, której brakuje spontaniczności i luzu przygląda się On – tajemniczy gość, który próbuje się zaprzyjaźnić. Różowy Gosć jest lustrem, w którym odbija się rodzina oraz jej małe i większe słabości, które czasem smucą a innym razem śmieszą. Niezwykła przygoda jakiej doświadczają bohaterowie uświadamia im wiele prawd o sobie i skutkuje ucieczką od zaszufladkowania a także wybuchem spontanicznej radości. Muzyka na żywo, elementy teatru cieni, humor i śmiech to wielkie atuty przedstawienia, które opowiada na scenie historię bardzo prawdziwą ale trochę jak z innej planety.
info - teatr

 

„Traktat o wykradaniu owoców” Teatr Guliwer (Warszawa)

www.teatrguliwer.waw.pl

dyrektor teatru: Mirosław Korzeb
kierownik artystyczny: Robert Jarosz
autor: Marian Pankowski
reżyseria: Robert Jarosz
scenografia:  Martyna Dworakowska
pedagog teatru: Justyna Czarnota
konsultacje choreograficzne:  Weronika Pelczyńska
obsada:  Elżbieta Pejko, Anna Przygoda, Adam Świtała, Honorata Zajączkowska

premiera  2 czerwca 2017
dla widzów od 6 lat
czas trwania spektaklu: 50 min.

Traktat o wykradaniu owoców to zaproszenie widzów do wspólnej wyprawy do sadu na jabłka. Tak, chodźmy na złodziejkę! Nocą, przy słabym blasku księżyca, wdrapiemy się na najwyższe drzewo, by wykraść owoce. Czy uda nam się wrócić na ziemię unikając spotkania z sadownikiem? Przekonajmy się sami!
info – teatr

Widzowie zostali również zaproszeni do sadu. Starsi mogli wspominać czasy, kiedy kradło się jabłka ale też odczytywać erotyczne podteksty owego „przekradania się do sadu”. Pomysł wydaje się trafny. Realizacja sceniczna tekstu, mimo że silnie erotyczna, nie przekracza granic dobrego smaku i mieści w sobie „podwójność światów”: niewinnego, dziecięcego, spragnionego słodkich owoców i świata dorosłej inicjacji.

„Zmysłowa filozofia Traktat o wykradaniu owoców”, Barbara Kowalewska, „Gazeta Wyborcza”, Poznań

 

„Żabka” Teatr Animacji (Poznań)

www.teatranimacji.pl

dyrektor:  Marek Waszkiel
autor:  Max Velthuijs
adaptacja:  Nicola Lusuardi, Fabrizio Montecchi
przekład:  Jan Ratić
reżyseria:  Fabrizio Montecchi
scenografia:  Nicoletta Garioni
kostiumy: Sara Bartesaghi Gallo
lalki:  Federica Ferrari wg rys. Maxa Velthuijsa
muzyka:  Michele Fedrigotti
obsada: Marek A. Cyris, Katarzyna Romańska, Sylwia Zajkowska

premiera 22 wrzesnia 2016
dla widzów od 4 lat
czas trwania spektaklu: 60 min.

Żabka wraz z przyjaciółmi pokonuje codziennie przeszkody i mierzy się z życiowymi dylematami. Świat dookoła jest taki fascynujący! Spotkany na polanie kos skłania do refleksji nad istotą śmierci i potrzebą cieszenia się każdą chwilą. Nieszczęśliwa miłość, którą przeżywa Żabka, jest punktem wyjścia do rozważań nad cierpieniem i szczęściem, jakie z niej wynika. Nocne lęki są idealną okazją do zbadania, czym tak naprawdę jest strach - ten prawdziwy i ten wyimaginowany.
Dzięki błyskotliwemu poczuciu humoru przygody Żabki i jej przyjaciół, ubrane w piękne słowa i obrazy, przywracają siłę i chęć do życia. Te krótkie historie z ważnym przesłaniem są adaptacją ilustrowanych książek Maxa Velthuijsa, jednego z najwybitniejszych autorów i ilustratorów książek dla dzieci na świecie. Teksty i ilustracje zostały przeniesione z papieru na scenę oraz przekształcone z lekkością i poezją we wspaniałe żywe historie.

info - teatr

 

 


Copyright 2017 (C) Korczak. Realizacja: MATEO