Spektakle

BROMBA I INNI. Teatr Lalek Guliwer

tekst: Maciej Wojtyszko
adaptacja i reżyseria: Julia Szmyt
scenografia: Joanna Załęska
muzyka: Bartek Tyciński
reżyseria dźwięku: Marcin Lenarczyk
obsada: Joanna Borer, Paweł Jaroszewicz, Jacek Poniński

„Bromba i Inni” to bardzo wyjątkowy spektakl, nie tylko dlatego, że powstał na podstawie fantazyjnych opowiastek Macieja Wojtyszki o stworach, którym nadał niezwykłe imiona, ale przede wszystkim dlatego, że to spektakl do słuchania. Z pomocą technologii binauralnych, skonstruowaliśmy specjalne uszy, które dzięki swojej wrażliwości pomogą usłyszeć to, co normalnie jest niesłyszalne. Być może uda się usłyszeć światy, o których na co dzień nawet nie wiemy, że istnieją. Dzięki tej technice znajdziemy się w środku akcji i wkroczymy do świata wydarzeń Bromby. „Bromba i Inni” jest przedstawieniem przyjaznym osobom niewidomym i słabowidzącym. Osoby widzące będą miały szansę poczuć, jak poznają świat osoby niewidome. Spektakl w słuchawkach.

19 listopada (wtorek)
godz. 9.30 i 11
czas trwania: 60 min.
od 6 roku życia
cena biletu: 40zł
Teatr Lalek Guliwer

DZIKI. Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu

tekst: Klaudia Hartung-Wójciak wraz z zespołem aktorskim na podstawie improwizacji i z inspiracji książką DZIKUS Davida Almonda i Dave’a McKeana
reżyseria: Klaudia Hartung-Wójciak
działania pedagogiczne i dramaturgia: Dorota Kowalkowska
kostiumy i scenografia: Hanka Podraza
muzyka: Piotr Peszat
przygotowanie wokalne: Anna Mansfeld
współpraca i konsultacje pedagogiczno-psychologiczne: Małgorzata Simm, Maciej Jonek
współpraca choreograficzna i warsztat seniorów: Dorota Furmaniuk, Mateusz Flis
obsada: Dorota Furmaniuk, Karolina Krawiec, Joanna Łaganowska, Mateusz Flis, Ryszard Węgrzyn oraz Chór Seniorów w składzie: Joanna Luklińska, Barbara Pielech, Barbara Stefanowicz, Dorota Witkowska, Ryszard Godlewski, Zbigniew Sowiński

„Dziki”, inspirowany książką „Dzikus” Davida Almonda i Dave’a McKeana w reżyserii Klaudii Hartung-Wójciak, to muzyczne horror story dla dzieci i młodzieży, oparte na improwizacjach aktorskich i „Symfonii wiosennej” Benjamina Brittena. Jest to opowieść o 12-letnim Benjaminie, którego ojciec (zjedzony przez raka, rekiny czy inne niebezpieczne zwierzęta) umiera. 
W obliczu straty chłopiec zaczyna pisać opowiadanie o Dzikim, który wyłazi nocą, by żywić się upolowanymi resztkami i insektami, burząc spokój lokalnej społeczności. Historia, którą opowiada Benjamin, stanowi radykalne odrzucenie strategii radzenia sobie z traumą, które podsuwa i sugeruje świat dorosłych.

13 listopada (środa)
godz. 9 i 12
czas trwania: 45 min. bez przerwy
od 11 do 15 roku życia
cena biletu: 35 zł
Teatr WarSawy


KAPITAN NEMO. 20 000 MIL PODMORSKIEJ ŻEGLUGI. Teatr Pinokio w Łodzi.

tekst: Juliusz Verne
adaptacja: Maciej Podstawny na podstawie anonimowego tłumaczenia
reżyseria: Magdalena Miklasz
scenografia: Mirek Kaczmarek
muzyka: Anna Stela
wideo: Amadeusz Nosal
reżyseria światła: Piotr Nykowski
obsada: Hanna Matusiak, Żaneta Małkowska, Natalia Wieciech, Łukasz Batko, Łukasz Bzura, Maciej Cempura, Piotr Osak

W oceanach dookoła całego świata pojawia się potwór. Niezidentyfikowany obiekt, przyczajony, budzący dezorientację i lęk. W wyniku starcia z tajemniczą siłą „Abraham Lincoln” idzie na dno. Z katastrofy ratują się tylko profesor Aronnax, Conseil i kanadyjski harpunnik Ned Land, osobnik pełen wigoru i zdrowego rozsądku, do tego osobliwie uzdolniony muzycznie. Rozbitkowie znajdują schronienie na pokładzie najnowocześniejszego na świecie podwodnego okrętu, maszyny wręcz nieprawdopodobnej – na „Nautilusie”. Znajdują tam również towarzysza podróży, od teraz pana ich losu, genialnego żeglarza i inżyniera, który każe o sobie mówić „Nikt”, którego dusza jest bardziej nieprzenikniona niż ocean – a tajemnice mroczniejsze i bardziej dramatyczne.

12 listopada (wtorek), godz. 9 i 12
czas trwania: 135 minut z przerwą
od 13 roku życia
cena biletu: 35zł
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza
Scena Duża


KORCZAK LABORATORIUM VOL 2. PANI STEFA

realizatorzy: Weronika Murek, Wojciech Faruga

Druga edycja projektu realizowanego przez ASSITEJ Polska, którego głównym punktem jest stworzenie w Muzeum Warszawskiej Pragi “żywego muzeum” Janusza Korczaka. W przestrzeni wystawienniczej, zamiast eksponatów i muzealnych plansz, historię opowiadać będą dzieci, młodzież i aktorzy. W drugiej edycji chcielibyśmy opowiedzieć o postaci dla Korczaka ogromnie ważnej, a praktycznie zapomnianej, czyli o Stefanii Wilczyńskiej. Autor słynnego archiwum zagłady Emmanuel Ringelblum pisał o ich współpracy: „Wszystko, co związane jest z osobą Korczaka – internat, propagowanie miłości do dzieci – wszystko jest wspólnym dorobkiem obojga”.

19 listopada (czwartek), godz. 10, 11, 12, 13
czas trwania: 60 min.
dla młodzieży//
cena biletu: 10 zł//
Muzeum Warszawskiej Pragi
ul. Targowa 50/52


KRĄG

realizatorzy: Sebastian Królikowski, Wojciech Faruga

Formuła spektaklu jest w pełni interaktywna. W przestrzeni gry zbierają się zarówno widzowie jak i aktorzy. W spektaklu występują młodzi uczestnicy projektów realizowanych przez Polski Ośrodek ASSITEJ, którzy zdobyli doświadczenie jako aktorzy-edukatorzy i są wyspecjalizowani w formule edukacji rówieśniczej. Pojawiają się oni w przestrzeni gry i początkowo funkcjonują w niej, na takich samych prawach jak widzowie. Przebiegiem całego spektaklu kieruje dobiegający z głośników głos. Nie widzimy aktora, który wypowiada kwestie. Ten głos prosi o wykonywanie pewnych czynności, widzowie czują się jak uczestnicy swoistego warsztatu integracyjnego, który doprowadza do utworzenia grupy na portalu społecznościowym Facebook i odtąd akcja spektaklu odbywa się w dużej mierze wirtualnie, a widzowie obserwują jej przebieg na ekranie. 

18 listopada (poniedziałek), godz. 9, 10.30, 12.30
czas trwania: 60 min
dla młodzieży
cena biletu: 10 zł
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie


LABIRYNT 2.0. Teatr Animacji w Poznaniu.

reżyseria: Alicja Morawska-Rubczak
scenografia: Anna Dziedzic
muzyka, wizualizacje: Wojciech Morawski
konsultacje choreograficzne: Anna Dziedzic, Monika Kiwak
obsada: Julianna Dorosz, Igor Fijałkowski, Marcel Górnicki

„LABirynt 2.0” zaprasza niemowlęta, nawet te kilkumiesięczne oraz bliskich im dorosłych, do niezwykłego, teatralnego doświadczania świata. „LABirynt 2.0” to monochromatyczna, interaktywna instalacja dla dzieci do trzeciego roku życia, która łączy w sobie teatr formy, taniec współczesny, architekturę tekstylną, nowe media i świetną zabawę. To kreatywna podróż, pełna intrygujących gestów, form i dźwięków, podczas której dzieci razem z artystami będą kreatorami, aktywnie przetwarzającymi zastaną rzeczywistość. Przewodnikami po tym świecie jest troje aktorów – Julianna Dorosz, Igor Fijałkowski i Marcel Górnicki, którzy zapraszają dzieci i dorosłych do kreatywnego współdziałania oraz pogłębiania relacji. „LABirynt 2.0” pełen jest doświadczeń zmysłowych, porusza ciałem, umysłem i wyobraźnią. „LABirynt 2.0” to instalacja będąca połączeniem wieloletniej pracy jej twórców w obszarze teatru dla dzieci najnajmłodszych, z zupełnie nowatorską pracą nad ciałem i formą w kontekście działań z niemowlętami.

17 listopada (niedziela), godz. 12 i 16
czas trwania: 40 min. minut
dla dzieci od 0 do 3 roku życia i bliskim ich osób
cena biletu: 50zł (dla dziecka i opiekuna)
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie


MINUTKA. Teatr Baj

koncepcja i konstrukcja lalek: Malwina Czekaj, Izabela Zachowicz, Marek Zimakiewicz
opieka reżyserska: Ewa Piotrowska
oprawa muzyczna: Natalia Leszczyńska
obsada: Malwina Czekaj, Izabela Zachowicz, Marek Zimakiewicz

Minutka. Krótki fragment z życia. Albo życie krótkie jak minutka. Poświęcić, zaczekać, dać komuś minutkę. Popularna herbata ekspresowa w torebkach do zaparzania. Wstyd się przyznać, ale babci nie odmówisz. Picie herbaty w ulubionej szklance, to czynność, która z wiekiem zyskuje na wadze, aż w końcu urasta do rangi rytuału. Idealnie komponuje się z porcją codziennych krzyżówek czy popołudniowym serialem. Spektakl powstał z miłości do naszych dziadków i dla nich. Coraz rzadziej się z kimś widzą, dlatego często muszą konfrontować się z własną samotnością.
Powstał też dla nas, bo boimy się zestarzeć. A może starość jest fajna? I wcale nie musimy przeżywać jej samotnie?

Iza, Marek i Malwina

Na spektakl składają się trzy miniatury przedstawiające historie trójki bohaterów. Głównym środkiem wyrazu są duże, naturalistyczne lalki teatralne stworzone przez aktorów zainspirowanych pracami Natachy Belovej.

17 listopada (niedziela), godz. 12 i 16
czas trwania: 40 min. minut
od 10 roku życia
cena biletu: 35 zł



MOTYL. Wrocławski Teatr Lalek

tekst: Małgorzata Sikorska-Miszczuk
reżyseria: Marcin Liber
scenografia i kostiumy: Mirek Kaczmarek
muzyka: Jerz Igor (Igor Nikiforow, Jerzy Rogiewicz)
wideo: Karol Rakowski
asystentka reżysera: Ada Tabisz
obsada: Agata Cejba, Kamila Chruściel, Jolanta Góralczyk, Agata Kucińska, Marta Kwiek, Radosław Kasiukiewicz, Marek Koziarczyk, Igor Kujawski (gościnnie), Konrad Kujawski, Grzegorz Mazoń

Rutka ma pięć lat i bardzo boi się ciemności. Niestety, jej rodzice uważają, że dzieci powinny zasypiać przy zgaszonym świetle. Kto pomoże Rutce nocą w czarnym, groźnym pokoju? Może Ryba-Świetlik? Foka zza ściany? Samochód, z którym wyruszy na pełną przygód wędrówkę przez miasto? A może… ona sama odkryje w sobie czarodziejską moc, która pozwoli jej nie bać się już niczego?

„Motyl” to metaforyczna historia dorastania, w której i dzieci, i dorośli mogą zobaczyć siebie.
W nowoczesnej inscenizacji Marcina Libera i Mirka Kaczmarka staje się ona w opowieścią o walce dobra ze złem, starciu jasnych i ciemnych mocy, a przede wszystkim – o wierze w człowieka i międzygatunkową przyjaźń. Świat spektaklu współtworzą niepowtarzalna muzyka i piękne piosenki, skomponowane przez zespół Jerz Igor.

14 listopada (czwartek), godz. 9 i 11
czas trwania: 70 min bez przerwy
od 7 roku życia
cena biletu: 35zł
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza
Scena Duża



OSTATNI SYN. Teatr Żydowski w Warszawie

reżyseria: Przemysław Jaszczak
scenariusz: Magda Fertacz
scenografia: Marika Wojciechowska
Muzyka: Piotr Klimek
asystent kompozytora: Tomasz Lewandowski
projekcje: Aleksandra Ołdak
obsada: Paulina Lombarowicz, Małgorzata Majewska, Sylwia Najah, Izabella Rzeszowska, Monika Szoszka, Grzegorz Kulikowski, Mateusz Trzmiel (gościnnie)

Ostatni Syn, wychowywany jedynie przez kobiety, zaczarowany jest opowieściami o Ziemi, jej cudach, o księżycu, gwiazdach, o pięknie. Mama co wieczór roztacza przed nim baśniową narrację, podsycając jego ciekawość. Jednego tylko mu nie wolno. Opuścić kryjówki. Wyruszyć w podróż, by to wszystko zobaczyć. Ostatni Syn nie słucha zakazu. Ziemia jest zbyt piękna, żeby się ukrywać – myśli. Tymczasem świat w ogóle nie przypomina opowieści mamy. Ziemia okazuje się jałowa, spalona. Bez gwiazd i księżyca. Jest jednym wielkim polem bitwy. A wojna to ból, cierpienie, krew i zmarli. Ostatni syn nie wie, że kobiety ukrywają go, by nie podzielił losu wojujących mężczyzn. Nawet jego ojciec nie wie o jego istnieniu. Do wędrującego Syna przyłącza się Miecz.  Zawsze raźniej w takim towarzystwie. Ostatni Syn wyrusza na poszukiwanie Boga, bo gdzieś musi istnieć świat dobra i miłości. Poznaje zasady judaizmu, chrześcijaństwa, islamu, buddyzmu. Poznaje też ateizm. Aby poskładać podzielony świat, próbuje to wszystko jakoś zrozumieć. Nagle na jego drodze staje Bóg/Drzewo. Powrót do wioski jest dla Ostatniego Syna nadzieją na naprawę świata, na przebudzenie prostych gestów.

13 listopada (środa), godz. 15 i 17
czas trwania: 60 min bez przerwy
od 9 roku życia
cena biletu: 35 zł
Teatr Żydowski
Spektakl grany na scenie przy ul. Senatorskiej 35.


SOUND SQUARE. Theater o. N., Berlin

autorzy: Florian Bergmann (klarnet), Benedikt Bindewald (altówka), Minouche Petrusch
dramaturgia: Dagmar Domrös
obsługa: Martina Schulle
produkcja: Doreen Markert, Olga Ramirez Oferil

Jak można pokazać muzykę? To pytanie stało się punktem wyjścia dla pracy muzyków Floriana Bergmann i Benedikt Bindewald oraz aktorki Minouche Petrusch - wspólnie stworzyli dźwiękowy kwadrat zbudowany z 3 × 3 tonów. Można na nim grać, tworzyć muzykę, śpiewać i tańczyć. Obserwując dźwięki na polach kwadratu, ruch i choreografia powstają wprost z ciał tworzących muzykę w przestrzeni, całość jest zmysłowa i komiczna, zorganizowana a jednocześnie ciągle zaskakująca. Czasami gracze muszą przybierać akrobatyczne pozy, aby dotrzeć do swoich tonów. Czasami trzy to tyle, co jeden.

12 listopada (wtorek), godz. 10 i 12
czas trwania: 60 min.
od 3 do 10 roku życia
cena biletu: 35 zł
Teatr WarSawy


STAŚ I ZŁA NOGA. Teatr Śląski im. ST. Wyspiańskiego

adaptacja: Katarzyna Błaszczyńska
reżyseria: Bartłomiej Błaszczyński
kostiumy i reżyseria światła: Magdalena Grundwald
scenografia (KatoDebiut)
choreografia: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska
muzyka: Jakub Adamiak
muzyka na żywo: Patrycja Hefczyńska
obsada: Katarzyna Błaszczyńska, Dawid Kobiela, Michał Rolnicki

Staś przyjaźni się ze swoją Złą Nogą, ale Mama powoli zaczyna martwić się, że ten nietypowy przyjaciel sprowadzi na jej syna nieszczęście. Chłopiec, choć nie traci dobrego humoru, zaczyna przynosić ze szkoły kiepskie oceny i powoli traci kolejnych znajomych. Mama również wydaje się nie mieć szczególnego szczęścia do międzyludzkich relacji. Czy Zła Noga jest naprawdę taka zła? A może to tylko wymysł Stasia, który próbuje wymigać się od obowiązków i kar? „Staś i Zła Noga” to opowieść o kilkunastoletnim chłopcu z niepełnosprawnością, którego samotnie wychowuje Mama. O ich zmaganiach z codzienną rzeczywistością, przezwyciężaniu przeciwności i poszukiwaniu przyjaciół. Wszystko to podszyte solidną dawką ironicznego humoru, bo przecież ta historia to znacznie więcej! Mama walczy z systemem, Staś trenuje zdolności telepatyczne, a Zła Noga marzy, by zostać kosmonautką. Jak potoczą się ich historie?

24 listopada (niedziela), godz. 12 i 16
czas trwania: 60 min.
od 11 roku życia
cena biletu: 35 zł
Teatr WarSawy


STORY LAB 1968

realizatorzy: Sebastian Królikowski, Marcin Zbyszyński

Spektakl, który powstał w unikatowej formule, międzypokoleniowego laboratorium opowieści. Nastolatkowie uczestniczyli w zajęciach, które miały ich zapoznać z warsztatem pracy dokumentalisty i technikami zbierania relacji. Potem sami stali się dokumentalistami i zbierali relacje swoich rodziców, sąsiadów, a także zupełnie obcych ludzi. Na podstawie zebranych opowieści stworzyli zdarzenie teatralne, które wraz ze specjalnym warsztatem zaprezentowane zostanie w ramach Festiwalu KORCZAK ich rówieśnikom - uczniom liceów. Jest to unikatowa forma edukacji rówieśniczej. W pierwszej edycji projektu młodzi ludzie zajmowali się rzeczywistością przełomu, jak paleozoik, odkrywali realia lat 90-tych - czas młodości swoich rodziców. W tym roku cofamy się do lat sześćdziesiątych i będziemy przyglądać się duchowi tego okresu.

22 listopada (piątek), godz. 9, 10.30, 12.30
czas trwania: 60 min.
dla młodzieży
cena biletu: 10 zł
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego

STORY LAB 1986

realizatorzy: Sebastian Królikowski, Marcin Zbyszyński, Magdalena Mosiewicz

Kolejna odsłona projektu tym razem poświęcona rzeczywistości lat osiemdziesiątych w Polsce a szczególnie zjawisku polskiego punka. Młodzi ludzie rozmawiali w trakcie pracy nad spektaklem zarówno ze swoimi rodzicami jak i członkami byłych zespołów punkowych. Poszukiwania, których podstawowymi punktami wyjścia była kategorie “wolności” i “buntu” w odniesieniu do konkretnej rzeczywistości historycznej skłoniły jednak młodych artystów do skonfrontowania tego, co odkryli z tym jak funkcjonują oni dzisiaj w rzeczywistości. W efekcie spektakl, który powstał pyta o granice, możliwości i sensowność buntu dziś, tu i teraz.

23 listopada (sobota), godz. 10, 12
czas trwania: 60 min.
dla młodzieży
cena biletu: 10 zł
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego

STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW. Och Teatr

tekst: Tom Schulman
reżyseria: Piotr Ratajczak
opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak
przekład: Bartosz Wierzbięta
dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna
scenografia i światło: Marcin Chlanda
kostiumy: Grupa Mixer
choreografia: Arkadiusz Buszko
asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
realizacja dźwięku: Michał Cacko
producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski
obsada: Wojciech Malajkat, Weronika Łukaszewska, Adrian Brząkała, Mirosław Kropielnicki, Maciej Musiał/Maciej Musiałowski, Paweł Pabisiak, Radomir Rospondek, Jakub Sasak, Aleksander Sosiński, Jędrzej Wielecki

Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?

13 listopada (środa), godz. 19.30
czas trwania: 110 minut bez przerwy
wiek: 13+
cena biletu: 60 zł
Och Teatr


TINY TWINE. Theatre o. N., Berlin

dramaturgia: Dagmar Domrös
obsługa: Martina Schulle
światło i technologia: Michaela Millar
produkcja: Olga Ramirez Oferil, Doreen Markert
obsada: Akiko Ahrendt, Neo Hülcker, Günther Lindner

W tym magicznym laboratorium dźwięków, widzialne i niewidzialne nici łączą trzy stacje wprost z kosmosem. Trzej uczniowie czarodzieja przynoszą własne przedmioty i materiały by przygotować je do poszukiwań dźwięku. Kulki, szklanka wody i inne przedmioty codziennego użytku, przebrane skrzypce w kostiumach i abstrakcyjne papierowe obiekty wraz z mikrofonami i głośnikami zaczynają żyć własnym życiem a przejawem tego  życia są niezwykłe dźwięki.  Po trwającym około pół godziny występie, publiczność może badać i wydobywać dźwięki na własną rękę ze zgromadzonych instrumentów.

21 listopada (czwartek), godz. 10, 12
czas trwania: 60 min
od 3 roku życia
cena biletu: 35zł (dla dziecka i opiekuna)
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza


 

 

 

 

 

 

 


Copyright 2019 (C) Korczak.. Realizacja: MATEO